14 ספט 20192 דקות

איך כותבים פוסט בלינקדאין?

עודכן ב: 8 אוק 2020

אז יש לכם פרופיל בלינקדאין, יש תמונה איכותית, כתבתם סיכום מותאם למקצוע שאתם מחפשים ועכשיו אתם ממתינים למגייסים והד האנטרים שייצרו אתכם קשר. זהו שזה לא יקרה בין לילה ומכאן חיפוש העבודה רק מתחיל לשמחתכם הרבה. מאמר שני בתחום.
 
במאמר הראשון בסדרה הסברתי איך מוצאים עבודה בלינקדאין, כעת אסביר מה בדיוק כותבים בפוסט שלנו, מה חשוב ועל מה לשים דגש. הדבר היפה בלינקדאין שזוהי רשת שניתן ללמוד ממנה מכמה כיוונים ובכך להתמקצע כל הזמן כמו בחיפוש עבודה למשל.
 
אנחנו הרי כבר מבינים שיש להטמיע מילות מפתח כי ככה מחפשים אותנו, ושמענו וראינו שיש המון קבוצות של מחפשי עבודה והמון קבוצות של הצעות עבודה ששם אנחנו נוכל לפרסם ולהציע את עצמנו "למכירה".
 

 
אז איך כדאי לפרסם פוסט?
 
במחקר מקיף שערכתי לאחרונה מצאתי שישנם כמה דפוסים שחוזרים על עצמם, הכוונה היא שכל מי שמחפש ומציע את עצמו לעבודה ירשום כמה ביטויים ומילות מפתח (מבלי שהוא ישים לב שזה קשור לתחום שלנו) כי הוא / היא ירצו להראות שהם כותבים פוסט איכותי ומכובד וירצו להראות רצינות בנושא ומובן גם למה.
 
אבל לפני הפוסט...יש לחפש קבוצות מתאימות לכך, בשורת החיפוש של לינקדאין תקישו את הביטויים של המקצוע שלכם ותוסיפו גם ביטוי של קבוצות,לדוגמא:
 
"משרות הייטק ללא ניסיון" "דרושים בהייטק" "FULLSTACK JOBS IN ISRAEL" וכל ביטוי כזה או אחר שיביא אתכם למגוון רחב של קבוצות בעלי אותו מכנה משותף: פרסום משרות של חברות הייטק על ידי מגייסים או עובדי חברה בגיוס "חבר מביא חבר".אז איך ואיזה פוסט כותבים?
 
הביטויים הבולטים ביותר שנמצאים בשימוש היום הם:

  • היי לינדקדאין

  • שלום לכולם

  • מחפש/ת את האתגר הבא

  • מחפש/ת עבודה

  • אשמח לשלוח קורות חיים

דוגמא טובה שמצאתי בנויה כך:
 
" שלום לכולם, שמי ישראל ואני בשלבי סיום של תואר למדעי המחשב ומחפש משרת Security analyst יש לי אהבה גדולה לתחום אבטחת המידע ואני מחפש את האתגר הבא שלי בתחום זה. אשמח אם יהיו לכם הצעות בשבילי ואשמח לשלוח קורות חיים למגייסים או שתפנו אותי לחברות רלוונטיות שמחפשות. זמין למשרה מידית."
 
מיד לאחר שתעלו פוסט כזה אני מבטיח לכם שתוך שעה יעוטו עליכם המון מגייסים אשר ירצו שתשלחו להם את קורות החיים שלכם על מנת להתחיל להעביר אותם למנהלי גיוס בחברה שהם עובדים.
 
כמו כן הם גם יתחילו לחקור את החשבון שלכם ולראות מי אתם יותר לעומק.
 
בחלק מהמקרים אתם תתחילו גם לקבל פניות אישיות בהודעות שבהם ישאלו אתכם מגיים מה אתם מחפשים, איזו סביבת עבודה פחות או יותר, מיקום שאתם רוצים לעבוד בו ועוד מגוון רחב של שאלות שאתם צריכים להיות מוכנים אליהם. שימו לב גם כמובן להיות עם יד על הדופק, עד היום התרגלנו לפייסבוק שנותן לנו התראות ושרובנו מבלה שם יום יום שעה שעה בקריאת פוסטים והודעות, לינקדאין היא רשת שעובדת אותו הדבר ומהיום הכלי הזה הופך להיות הכלי המרכזי שלכם במחשב ובאפליקציה.
 

 
קצת על הכותב:

אייל דניאל

אייל דניאל, ראש צוות במכללת ג'ון ברייס בחיפה.
 
עוסק מעל 15 שנה במסחר אלקטרוני, מדריך בקורסי מכירות באינטרנט ועוסק בקידום וניהול קמפיינים באינטרנט. יועץ וחוקר דיגיטל Head Hunter ו Sourcer ברשת לינקאדין.
 

 
היי,
 
לא לדאוג.....נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
 
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

    13980
    12