8 אוג 20194 דקות

בניית אסטרטגיה לשיווק באמצעות סרטונים

עודכן ב: 15 ספט 2019

בואו נזכר לרגע בחווית השימוש שלנו באינטרנט היום.
 
אילו פוסטים גרמו לכם להפסיק לגלול באינסטגרם שלכם? באילו דפי אינטרנט ביליתם הכי הרבה זמן? מאיזה תוכן נהניתם? אצל רובנו, יש סיכוי טוב שסרטונים שיחקו גורם מרכזי בתשובות לכל שלוש השאלות, לכן אין זה מפתיע שמומחי שיווק מעודדים מותגים להגביר את השימוש בוידיאו/סרטונים.

למרות השינויים הרבים שעובר עולם השיווק, חלקם בעקבות עלייתם המסחררת של הסרטונים במדיות החברתיות, ה stories והמקום שתפסו המשפיענים, מותגים קטנים ובינוניים רבים עדיין משתמשים במעט סרטונים בקמפיין השיווק שלהם, אם בכלל.
 

חברות מתמודדות עם קשיים בארבעה תחומים עיקריים:

תקציב

חברות מסוימות אינן מאמינות כי שיווק בוידאו יכול לייצר תוצאות אמיתיות, אך רבות פשוט מניחות שאינן יכולות להרשות זאת לעצמן.

כישרון

לרוב צוותי השיווק הקטנים אין אנשים עם ניסיון ביצירת סרטונים או בהעברת המסר השיווקי בסרטונים.

רכישה

לחברות שמשתמשות בווידיאו יש שכבת תפקידים גדולה ברחבי הארגון המחויבת למנף תוכן וידאו, כולל מנהלים, אנשי מכירות, נציגי שירות לקוחות ומומחי תכן. יצירת שכבה זו היא אתגר גדול מאוד.

עקביות

בעוד שמותגים רבים הבינו את חשיבות העדכון השוטף של התכנים הכתובים, מעטים הבינו כיצד לעשות זאת באמצעות וידאו.
 

עם האתגרים המשמעותיים הללו, אין פלא מדוע מרבית המותגים עדיין אינם כוללים וידיאו כמרכיב עיקרי במאמצי השיווק שלהם. החדשות הטובות הן שמחסומי הכניסה האלה מולידים הזדמנות בשוק שהוא עדיין לא מוצף ובתול לעקוף את המתחרים די בקלות.
 

ה א"ב של תוכן וידאו

הדבר הראשון שצריך להפנים הוא שתהליך הפקת סרטון היום אינו דומה כלל לתהליך של לפני עשור.
 
הכלים, הטכנולוגיות והאתגרים ובמיוחד הקהלים השתנו ללא הכר.

אחד מהשינויים המבורכים הוא שאין צורך יותר ב"הפקה" של אלפי דולרים ושבועות של צילומים.

כל מותג זקוק לתמהיל חזק של תוכן וידאו בשלוש רמות: ברמה A, ברמה B ו- C.
 

תוכן וידאו ברמה A

סרטונים ברמה זו הם הסרטונים שרוב המותגים כבר רגילים לייצר. הסרטונים הללו מלוטשים ומופקים היטב, ולכן הם היקרים ביותר ליצור. אם החברה שלך יצרה אי פעם פרסומת טלוויזיה או סרטון סקירה של המותג לאתר, כנראה שזה היה סרטון ברמה A.

סרטונים ברמה זו עובדים משפעים בדרך כלל כאשר יש צורך ליצור רושם עז על הצופה. אם זו הפעם הראשונה שמישהו מתקשר עם המותג של החברה, סביר להניח שסרטון ברמה A יעשה את העבודה. סרטונים אלה מתאימים בעיקר לפרסומות, ולחדירה של מוצרים חדשים לשוק .

כאשר רוצים לייצר מערכת יחסים עם הגולש שלנו, סרטונים אלה פחות מתאימים.

כמו שכבר הבנתם, סרטונים ברמה זו אינם חסכוניים עבור מרבית החברות והמותגים ופחות יתאימו לשימוש במדיה החברתית, קידום אתרים בווידאו, בתקשורת בדוא"ל או בבלוג שלכם.

כדי ליצור סרטונים ברמה A, מרבית החברות יצטרכו לעבוד עם חברת וידיאו או סוכנות פרסום של צד שלישי. התהליך מזכיר לעיתים צילום סרט של ממש כולל אנשי תוכן, מפיקים, במאים, מצלמות מתקדמות ולרוב יככבו בהם משפיענים בהתאם לקהל היעד של הסרטון.

דוגמא לתכני וידיאו ברמת A כוללות תוכן זה מ- Slack, Kohler Industries או Apple, להלן:

תוכן וידאו ברמה B

כאשר חברה או עסק מייצרים נפחים גבוהים של תוכן וידאו, רובו יהיה בדרך כלל ברמה B.

סרטונים ברמה זו פועלים נהדר כאשר המטרה שלכם היא ליצור קשר עם צופי הווידיאו שלכם מכיוון שהם מאפשרים לכם להראות יותר אותנטיות מסרטונים ברמה A, והעלות הנמוכה יחסית שלהם הופכת אותם למושלמים ליצירת אסטרטגיית שיווק עקבית באמצעות וידיאו.

רמה זו מתאימה היטב לתכנים חינוכיים, סרטוני מדיה חברתית, סדרת וידיאו, הדגמות מוצר פשוטות והמלצות וידאו. הדבר הטוב ביותר בסרטונים ברמה B הוא שהם יכולים שלעתים קרובות אנחנו ואפילו העובדים שלנו יכולים להכין אותם.
 
גם אם נחליט לתת את ההפקה לחברה חיצונית, הם יהיו זולים בהרבה מסרטונים ברמה A .

כדי ליצור סרטון ברמה B, כל מה שנזדקק לו הוא תכן מוכן מראש (שקפים יעשו עבודה מצוינת), מישהו מצוות העובדים ללא פחד במה ושאוהב לראות עצמו במצלמה (כמעט כולם), ציוד וידאו בסיסי ותוכנית לעריכת וידאו ברמת בסיסית.
 

המפתחות להצלחה בסרטוני וידאו ברמה B הם אותנטיות, אורך ונפח ועקביות:

אותנטיות

אין צורך ללמוד את התפקיד בעל פה או לשנן שורות כמו במחזה. תזרמו, תהיו קלילים ודברו בגובה העיניים. זה יעזור לכם להשמע פחות מלאכותיים והכי חשוב פחות מוכרים.

אורך ונפח

הקפידו לייצר סרטונים קצרים, אלו הסרטונים שהכי פשוט לצלם והכי פשוט לשווק ויראלית במדיות החברתיות, לאף אחד אין סבלנות לראות סרטון של 10 דקות על מוצר, מעניין ככל שיהיה.

הם גם ייצרו לכם פחות עומס באתר שלכם.

עקביות

ממש כמו בבלוג, מגזין או עלון, פרסום שוטף של סרטונים במרווח עקבי מאפשר לבנות ביתר קלות קהל מעורב של צופים חוזרים.

דוגמא לסרטון ברמה B כוללות סרטון זה מ- Solo, Simple Strat :

תוכן וידאו ברמה C

זו הרמה שבה מותגים יכולים באמת להתחבר לקהל שלהם ולהתבלט בתחרות מול הקולגות שלהם.
 
קטעי וידאו ברמה C הם בסיסיים, לא מצוחצחים ויעילים במיוחד ב"הומניזציה" של המותג שלכם והצוות שמאחוריו.

כדי ליצור סרטון ברמת C, כל שעליך לעשות הוא לשלוף את הטלפון הנייד שלך או להפעיל את מצלמת האינטרנט שלך, להקיש על הלחצן ולהתחיל לדבר.
 
מומלץ להכין רשימה קצרה, אבל אפילו זה לעתים קרובות מיותר.

סרטונים אלה הם המתאימים ביותר ליצירת קשר אישי ומעורבות מול קהל היעד שלנו ע"י הוספת נופך אישי לתקשורת מולם ולשירות הלקוחות.

היתרונות הברורים של סרטונים ברמת זו הם שהם יכולים להתאים אישית לאנשים פרטיים והם מצולמים כמעט בזמן אמת. ניתן להשתמש בהם כמייצרי המרות בכל מדיה ובכל תוכנה, אפילו במייל ששולחים, שיתוף במדיות חברתיות, story מכנס מקצועי, תערוכה וכד.

סרטונים ברמת C עדיין דורשים תאורה ואיכות שמע טובים, לכן מומלץ לרכוש תוספי תאורה לנייד שלכם ומיקרופון, סרטונים אלה אינם דורשים מאף אחד אחר לצלם אותם, ולעתים קרובות גם לא דורשים עריכה כלשהי מעבר לתוכנות העריכה שמגיעות עם הסמארטפון.
 

דוגמאות לווידיאו ברמת C סיפור הצלחה של עסק לייצור צעצועים:

עמית צוק מוסיפה

מכירים את המשפט "תמונה שווה אלף מילים". וידאו שווה הרבה יותר.

מעבר לעניין שהוא מוסיף, אם בונים אותו נכון ומשלבים אותו במקומות הנכונים, הסרטון משפר מאוד מרכיבים חשובים שנבדקים על ידי מנוע החיפוש כמו אחוזי נטישה, זמני שהייה בדף ועומק גלישה ומשפרים מאוד מעורבות גולשים ויחסי המרה.

הם לא מהווים (עדיין) תחליף לתוכן, לכן כשאתם מעלים סרטון, דאגו לשלב הדף גם תוכן איכותי עם הסבר על מה רואים בסרטון.

הקימו ערוץ יוטיוב והעלו לשם את כל הסרטונים שלכם. דאגו לקדם את הערוץ ולרכוש עוקבים חדשים גם לשם.
 

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?
 
שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

    1260
    10