רימרקטינג – שיווק רודף לקוח

כמה פעמים חיפשתם בגוגל חופשה משפחתית ובמשך שבועיים בכל אתר שהגעתם אליו, התנוססה לכם מודעה עם החופשה שאתם "במקרה" מחפשים ? אם הייתי אומרת לכם שבתקציב של שקלים בודדים אתם יכולים לנהל קמפיינים באתרים החזקים ביותר בארץ בדיוק במקומות בהם נמצאים קהלי היעד שלכם ? ועוד יותר מזה לכוון פנייה מסוימת ומודעה מסוימת בדיוק לקהל שמחפש אתכם ? ומה אם אגיד לכם שהסוכן שידאג להביא אתכם לשם הוא לא אחר מאשר מנוע החיפוש של גוגל שלו עניין רב בהצלחת הקמפיין שלכם ?

מה הסיכוי של עסק ממוצע לנהל קמפיין מעל דפי אתר כמו YNET או וואלה ? לא גבוה. כלכלית הוא לא יעמוד בזה. הוא זקוק למכירות, מבחינתנו מכירות שוות להמרות והמרות הן פועל יוצא של כמות חשיפות לעסק או למודעה שלו. אז אולי טאבולה או אאוטבריין ? במקרה הזה ימצא עצמו בעל העסק משלם גם עבור יצירת תכנים איכותיים וגם עבור קמפיין שאני לא חושבת שמתאים לכולם, בטח לא לעסק קטן, ואני כמעט משוכנעת שקמפיין כזה לא יחזיר את ההשקעה.

?מה הסיכוי של עסק ממוצע לנהל קמפיין באתרים המובילים בארץ

אז מה זה רימרקטינג ?

כאשר אנו מריצים קמפיין, אנו בודקים תמיד את אחוזי ההמרה שלנו, אלו נקראים CTR – Click Through Rank , כלומר אחוז אלו שביצעו את הפעולה אליה כיוונו מתוך כל אלו שנחשפו אליה. ברור לנו שברוב המקרים נאלץ להסתפק באחוזים בודדים.

כמו בכל קמפיין, גם בקמפיין אינטרנטי אחוזי הזליגה בכל שלב ושלב הם חלק מהקמפיין.

יש כאלו שיינטשו כבר בדף הבית או דף הנחיתה כי לא מצאו את מה שביקשו, יש שיינטשו בדף השרות או המוצר עצמם כי המחיר לא יתאים להם למשל, יש כאלה שלא ישלימו את מילוי הטופס וכד.

לכולם מכנה משותף – הם לא יצרו המרה.

כאן נכנס נתון נוסף שאנו בודקים והוא החזר ההשקעה שלנו שנקרא ROI – Returning Of Investment, כי ככל שה CTR שלנו נמוך – כך היכולת שלנו להחזיר את ההשקה בקמפיין הולכת וקטנה (בהנחה שאנו לא מוכרים מכוניות....).

בגוגל מצאו בסיטואציה הזו מנוף למיקסום רווחים ויצרו עבורנו אפשרות מדהימה ליצור את הקהל הזה, לפנות אליו ולנתח את הביצועים שלו.

הקמפיין שלנו מתנהל ב google ads ועל מנת להפיק את המרב בקמפיין רימרקטינג ניצור עבורו קמפיין ברשת המדיה.

שלב 1 – יצירת קהל היעד

בשלב הראשון נרצה לבנות קהל יעד אליו נטרגט את הקמפיין שלנו.

לשם כך ניכנס לחשבון שלנו ב google ads (אם אין לכם, פיתחו, זה חינמי ולוקח בדיוק 2 דקות).

נלחץ על כלים והגדרות בתפריט העליון ולאחר מכן על המרכז לניהול קהלים.

יצירת קהל יעד לקמפיין

בטבלה שתפתח, יוצגו עבורכם קהלים שגוגל יצרה באופן אוטומטי עבור האתר שלנו.

הצלחת הקמפיין תלויה מן הסתם בגודל הקהל שלנו (פוטנציאל החשיפה) וזה נקבע לפי כמות הכניסות של כל קהל לאתר שלנו.

אם נחליט לפנות לכל המבקרים באתר שלנו, נפנה מן הסתם להרבה יותר אנשים מאשר אם נפנה לקהל שהגיע לדף א', המשיך לדף ב' ולא הגיע לדף ג'.

נייצר קהל יעד חדש לקמפיין שלנו, ניתן שם לקהל, נבחר את סוג המבקרים באתר, ונשרטט את המסלול של הגולש אליו נרצה לחזור.

הצלחת הקמפיין תלויה מן הסתם בגודל הקהל שלנו

באותו דף נוכל לבחור לתחום את הזמן בו נרצה שהקהל יישאר בקבוצה.

שלב 2 - יצירת קמפיין ברשת המדיה

היות ואני משתמשת בקהלים וביעדי המרות שיצרתי, אני בוחרת עבור קמפיין המדיה שלי באפשרות "יצירת קמפיין ללא יעד" . בשלב הבא אבחר הגדרות וקריטריונים למיקוד.

יצירת קמפיין ברשת המדיה

על שלב הגדרות התקציב אני מדלגת מאחר וכל אחד בוחר בשיטה הנוחה והיעילה לו וכמו בכל קמפיין ממומן זה עניין של ניסוי ותהייה וניתן בכל עת לשנות את ההגדרות הללו מאזור הגדרות הקמפיין.

מודעה רספונסיבית לרשת המדיה

מאחר וקמפיין מסוד רשת המדיה פונה לנכסים שונים של גוגל, המערכת מאפשרת לנו לייצר מודעה שתתאים עצמה לכל נכס, פורמט או טכנולוגיה בה תופיע.

המלצה שלי, צרו לפחות 3 כותרות לכל מודעה וקחו בחשבון שלא כל פורמט יוכל להציג את שלושתן. בנו את הכותרות באופן היררכי מהחשובה ביותר לחשובה פחות תוך שילוב ביטויי המפתח שלכם על מנת לשפר את איכות ציון המודעה שלכם.

מודעה רספונסיבית לרשת המדיה

חיבור קמפיין הרימרקטינג שלנו לקהל היעד

זוכרים שבשלב הראשון הקמנו קהלי יעד ? זה הזמן לחבר אותם לקמפיין שלנו. שנו את אופציית מיקוד הקהל מאוטומטי (ברירת המחדל) לידני.

שימו לב לתחזית החשיפות של גוגל היא מאוד חשובה שכן קהל עם תחזית חשיפות נמוכה, לא מתאים לקמפיין מסוג רימרקטינג ולעתים נשתמש בברירת המחדש של קהל מסוג מבקרים באתר על מנת להגיע לאחוזי המרות גבוהים יותר אם כי מדויקים פחות.

בשלב זה נוכל לבחור גם נתונים דמוגרפיים לקהל שלנו כגון מגדר, גיל, סטטוס הורי, הכנסה וכד.

חיבור קמפיין הרימרקטינג שלנו לקהל היעד

הערה חשובה !

אם היינו בוחרים במיקוד אוטומטי, גוגל הייתה חושפת את המודעה שלנו לקהלים חדשים. אפשרות זו מתאימה אם לא כיוונו לקהל יעד מסוים.

אם בכל זאת בחרנו במיקוד ידני, נוכל לבצע בשלב הבא "הרחבת מיקוד" על מנת לשפר את טווחי ההגעה של הקמפיין שלנו.

היכן מוצגות מודעות הרימרקטינג ?

כמו שכתבתי, גוגל משתמשת בנכסים ובשותפים שלה להצגת המודעות.

תוכלו לראות את הביצועים בכל נכס ונכס תחת "מיקומי המודעות".

באזור זה תוכלו גם להוסיף מיקומים או אי הכללות לקמפיין שלכם.


היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

  • מגזין קידום אתרים בפייסבוק