איך מכינים פגישת עבודה מנצחת ?

עודכן ב: אוק 8

בכל זמן ובמיוחד בתקופה מאתגרת שכזו, הלקוחות שלנו עובדים לפי שלושה פרמטרים מרכזיים, תזרים מזומנים, תקציבי פרסום והיכולת לגיבוש תחזיות אמינות לגבי התוצאות.

אז איך בכל זאת אנו יכולים להציג ללקוח תוכנית עבודה מגובה במספיק נתונים שתשכנע אותו להפוך אותנו לחלק בלתי נפרד מתקציב הפרסום שלו? מה יעזור לו לקבל החלטה שאנחנו המתאימים ביותר לנהל עבור את הקמפיין ?


הרבה לפני הגשת הצעת המחיר הסופית, מתקיימת פגישת עבודה עם הלקוח הפוטנציאלי.

כולם היו בסרט בזה. נפגשים עם עשרות לקוחות, מנהלים פגישות, מציגים מצגות, אך לא מגיעה תגובה מהלקוח.

אנחנו מנתחים את מהלך הפגישה, האם שאלנו הכל ? מדוע יצרו מלכתחילה קשר אם לא היות החלטיים לגבי הקמפיין ? הרי הם השקיעו זמן בפגישה.

מה אם הדילמה נובעת מכך שהם יוצרים אמון בהתבסס על "תחושת בטן" בפגישות, ולא סיפקנו להם מספיק תובנות על מנת לנתח האם התוצאות החזויות יושגו בסופו של דבר.

הם רוצים לוודא שהם מקבלים את ההחלטה הרציונלית הטובה ביותר - אבל הם לא יכולים.

הכנה מראש של פגישה והגעה עם מידע מקדים היא ערובה להצלחת כל פגישה.


בואו ונבחן את הצעדים שמומלץ שייכנסו להצעה של קידום אתרים ואיך אנו יכולים לייצר בהירות ואמון באמצעות נתונים פרטניים .

הצגת נתונים וכלים גרפיים כחיזוקים לאסטרטגיות שלכם


הראו הבנה מעמיקה של הענף או תחום המומחיות של הלקוח שלכם.

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון להכרת הלקוח והענף שלהם טוב יותר. הצלחת הקמפיין תלויה בבחירת מילות המפתח הנכונות וביכולת להסביר את העקרונות העומדים מאחורי ההחלטות שקיבלנו.

כמובן שהכנת מילות המפתח היא מדגמית ונועדה על מנת להבין טוב יותר את התחום אליו אתם נכנסים ועל מנת שהלקוח יבין שהוא בידיים של מומחים.

חשוב לתת הסבר ללקוח על ביטויי זנב ארוך, נפחי חיפוש חודשיים שייצרו המרות והחשיבות של איכות דפי הנחיתה והיכולת שלהם להציף תכנים ולהניע לפעולה.

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון להכרת הלקוח

אם אתם רוצים לנצח בסיבוב הזה, בצעו גם השוואה קצרה אל מול מתחרה מוביל בתחום.

המתחרה אמור להיות כמובן מתחרה מוביל באינטרנט ולא השכן ברחוב. בצעו סריקה מהירה בדף התוצאות וזהו את המתחרים הללו. הסבירו מה הוא עושה נכון כדי להוביל את דף התוצאות ואת מידת הקושי בביטוי מסוים לעקוף את המתחרה.


בצעו גם השוואה קצרה אל מול מתחרה מוביל בתחום

נתחו ביצועי ה- SEO הנוכחיים על ידי הבנת מאפייני התנועה לאתר

נתחו את מקורות התנועה לאתר, האם היא ממקורות אורגאניים, האם היא מגיעה ברובה מתנועה ישירה לאתר ? קמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק ?


הבנת מאפייני התנועה לאתר

זו יכולה להיות הפעם הראשונה שהלקוח יכול להבין את מידת ההשפעה של המותג שלו על רמת הכנסותיו ועל ההמרות שהוא מקבל מהאתר.

הציגו תחזית מציאותית שניתן להבין ולאמת


הערכת ההשפעה מבחינת קליקים והמרות במקום דירוגים.

מנקודת המבט של הלקוח, לכל השיפורים בנראות האתר בדף החיפוש יש מטרה סופית אחת - עלייה בביצועים העסקיים שלו.


קשרו את הקמפיין שלכם למציאות של ניהול העסק

הציגו את מידת ההשפעה של דירוג ביטוי מסוים על כמות ההקלקות וההמרות, זו יכולה להיות נוסחה פשוטה מאוד עבור הלקוח שיתרגם שיפור במיקום לעלייה בהכנסות.

הציגו מגמות בתחום במהלך השנה האחרונה, נתחו אירועים שיצרו את המגמות הללו וחפשו מגמות דומות להשוואה.


דברו על הכלים והטכנולוגיות של האתר

האתר של הלקוח שלכם הוא הכלי עימו אתם יוצאים לקרב.

בדקו את מידת התתאמה שלו לאינדקס הניידים של גוגל והסבירו על כך ללקוח.

הדגישו כיצד התנועה שלהם תיראה עם ובלי קמפיין ה- SEO


צרו תיאום ציפיות והתאימו את הקמפיין לתחזית העסקית של הלקוח

לא להטיח הבטחות. רוב הלקוחות כבר יודעים שקמפיין SEO הוא יותר מרתון מאשר ספרינט, עבור אחרים, הדגישו שהחודשים הראשונים מוקדשים ליצירת קמפיין מנצח, מיצוב ועיגון כלים חזקים שיעזרו בהמשך לקידום האתר ויבטיחו קידום לזמן ארוך ללא התרסקות עם כל שינוי אלגוריתם של גוגל.

נסו לייצר תחזית ל 12 חודשים כדי להקל על הלקוח להבין את הנושא ולקבל החלטה.

קמפיין PPC תחליף או גיבוי ?


שילוב של קמפיין ממומן לצד קמפיין אורגאני הוא מן הסתם השילוב המנצח, בטח במקום שתתפסו בדף התוצאות אך הוא תלוי תקציב של הלקוח.

לעתים הלקוח זקוק לתוצאות כאן ועכשיו ואין מנוס מהפעלת קמפיין ממומן על מנת להתחיל לייצר הכנסות במקביל ליצירת קמפיין אורגאני.

אם מדובר הלקוחות המתמחים במוצרים עונתיים כמו מתנות לחגים או טכנאי מזגנים לדוגמה, הרי שקמפיין ממומן יהפוך לחובה עבורכם.

הסבירו ללקוח את המשמעות של מנוחים כמו CTR, איכות דפי נחיתה וציוני איכות על מנת שיבין את המשמעות של הקמפיין, שתפו אותו באסטרטגיות הצעות המחיר שאתם חושבים שמתאימות לו, את בחירת סוג הקמפיין והאזור או הקהל בו בחרתם להתמקד.

זו גם הזדמנות מצוינת להשוות בין תקציבים ולהדגים ללקוח כיצד התחזקות בקמפיין האורגאני תוביל לצמצום הוצאות בקמפיין הממומן.

שקיפות מול הלקוח


הציגו ללקוח מצגת שתראה כיצד אתם מדווחים לו על ביצועים והתקדמות.

זכרו, הלקוח לא מגיע מהתחום אך עדיין ירצה להישאר בעניינים ולהבין כיצד מושקע הכסף שלו.

ספקו הסבר מפורט על אופן הפעולה שלכם, הראו כיצד אתם עוקבים אחר ביצועי האתר, הנראות לו, מקורות התנועה שלו, כיצד אתם מייצרים יעדים ועוקבים אחריהם.

הסבירו ללקוח כי השינויים יכולים להתרחש מדי יום אך בשום אופן אל תעבירו דיווח על בסיס יומי.



היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

  • מגזין קידום אתרים בפייסבוק