גוגל אישרה באופן רשמי כי ב 25 לאוגוסט החלה להריץ את עדכון אלגוריתם התוכן שלה והדגש הפעם הוא על תוכן מועיל, שמתגמל תוכן ראשון במעלה ומפחית מערכו של תוכן שנכתב למנועי חיפוש. כמו בכל שינוי אלגוריתם, היא סיפקה מספר טיפים בנושא ובמאמר זה אתייחס לטיפים שגוגל עצמה נתנה.
הישארו צמודים לנושא המרכזי של האתר
“Do you have an existing or intended audience for your business or site that would find the content useful if they came directly to you?”
גוגל שמה דגש על הכוונת התוכן לקהל היעד של האתר ומבקשת לדעת האם הקהל שלכם ימצא את התוכן שכתבתם לו שימושי. זה כנראה יקרה רק במידה וכתבתם על תחום המומחיות שלכם או על השרות שאתם מספקים.
האם התוכן מיועד בעיקר למשוך גולשים ממנועי חיפוש, ולא מיועד לקוראי האתר ?
האם אתם כותב על דברים פשוט כי הם נראים טרנדיים ולא כי הייתם כותבים עליהם אחרת עבור הקהל הקיים שלכם?
החלטתם להיכנס לאיזשהו תחום נישתי בלי שום מומחיות אמיתית, אלא בעיקר בגלל שחשבתם שהתחום יביא לכם תנועה לאתר?
כתבו כמומחים ממקור ראשון
“Does your content clearly demonstrate first-hand expertise and a depth of knowledge (for example, expertise that comes from having actually used a product or service, or visiting a place)?”
האם התוכן שלך מפגין בבירור מומחיות ממקור ראשון ועומק של ידע (לדוגמה, מומחיות שמקורה בשימוש בפועל במוצר או בשירות, או מביקור במקום)?
בקיצור, האם אתם כותבים מידע אישי או מחוויה אישית שלכם? האם אתם מנוסים ?
יצירת תוכן עבור מנועי החיפוש תחילה יכולה לכלול כתיבה על מוצרים ושירותים שלא השתמשתם בהם.
מכיוון שלמחבר אין באמת ניסיון במה שהוא כותב, התוכן אינו מועיל כפי שהוא יכול להיות.
הוסיפו תמונות אווירה, תמונות מהביקור שלכם במקום, מהשימוש בשירות ותובנות מקוריות שלכם.
השתדלו שהנושא יהיה נישתי ואל תשלבו מספר נושאים במאמר אחד.
אל תשלבו מספר תחומים באתר אחד
“Does your site have a primary purpose or focus?”
בכלל, אני תמיד ממליצה שהאתר שלכם יהיה מומחה בתחום אחד כדי להקל על מנועי החיפוש להבין במה אתם מומחים. כך גם יהיה קל יותר לייצר תכנים לנישה אחת.
אתם לא באמת יכולים להיות מומחים בהכל. בדרך כלל מי שמומחה בהכל, מומחה קצת בכל דבר. זה לא איש המקצוע שהייתם מחפשים וגם לא האתר שגוגל תמליץ עליו.
האם אתם מייצרים תכנים רבים בנושאים שונים בלי קשר אחד לשני ?
האם התכנים שלכם מספקים תשובות לשאלות המחפשים ?
האם פתרתם לגולש שכם את "הבעיה" עימה הגיע לאתר שלכם ?
האם התוכן מספק תשובות לשאלות המחפשים
“After reading your content, will someone leave feeling they’ve learned enough about a topic to help achieve their goal?”
האם לאחר קריאה הגולש שלכם ירגיש שהשיג את המטרה לשמה הגיע אליכם ?
מבחינת גוגל תוכן מועיל כאשר הוא מלמד אנשים משהו או עוזר להם לבצע משימה. יצירת תוכן "רק" למנועי חיפוש יכולה לעתים קרובות להיות כרוכה בכתיבה רבה מבלי לומר דבר בעל ערך.
אם תכתבו עבור הקוראים שלכם, שחמו לב שאתם עוזרים להם לענות על שאלה או לפתור בעיה שהובילה אותם למצוא את האתר שלכם מלכתחילה.
האם התוכן באתר גורם לקוראים להרגיש שהם צריכים לחפש שוב כדי לקבל מידע טוב יותר ממקורות אחרים?
האם אתם כותבים רק כדי לצבור עוד ועוד מילים למאמר בלי שום ערך אמיתי ?
אל תזניחו את חווית הקריאה הכוללת
“Will someone reading your content leave feeling like they’ve had a satisfying experience?”
אז נכון שאתר אינטרנט הוא לא עיתון ובטח לא מגזין, אך הוא מכיל תכנים אותם הקורא מחפש. תפקידנו לתת לקורא חווית קריאה מספקת של התוכן אותו כתבנו.
לשם כך צרו חווית קריאה עם תוספים כמו סקירות מוצר ממקור ראשון, הדגמה ויזואלית של המוצר או השרות או כל דבר שיכול להעצים את חווית הקריאה.
בכל מקרה היצמדו לעובדות, אל תמציאו דברים ואל תעלו דברים שאינם מאושרים - זו היא ממש הנחיה של גוגל לגבי עדכוני הליבה שלה ובינהם עדכון זה.
לסיכום
עדכון אלגוריתם התוכן המועיל של גוגל יחל לרוץ במהלך השבועיים הקרובים. עם להשלמת העדכון נדע להעריך את מידת ההשפעה שלו על תוצאות החיפוש. בשלב הראשון הוא ישפיע על חיפושים באנגלית ברחבי העולם ויתרחב לשפות אחרות בעתיד.
גוגל מדגישה כי יהיו עדכונים נוספים בנושא התוכן וכי היא מתכוונת לשכלל את האלגוריתם בנושא.
“Over the coming months, we will also continue refining how the classifier detects unhelpful content and launch further efforts to better reward people-first content.”
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?
שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...
Comments