מחקר מילות מפתח באמצעות כלי המגמות של גוגל

אחד מכלי התובנות החזקים שמעמידה לרשותנו גוגל הוא כלי המגמות של גוגל - Google Trends. הוא פשוט, יכולת הניתוח שלו מדהימה והאופן בה הוא מציג את התוצאות (המגמות) היא גרפית ופשוטה להבנה ולהסקת מסקנות.


כל עוד גוגל תמשיך לחפש אתרים מומחים עבור שאילתות החיפוש שלה, תוכן תמיד יהיה פרמטר מרכזי בקידום האתר. תפקידו של מחקר מילות מפתח הוא לבדוק את מידת הרלוונטיות של הביטויים לתחום המומחיות של האתר. סביב ביטויים אלו תבנה היררכיית ביטויים שיכילו את תוכן האתר כולו, הקטגוריות המרכזיות שלו, תחומי העניין והמודולים שיבנו אותו.

תחילתו של מחקר מילות מפתח הוא בהבנת קהל היעד של בית העסק. הבנה אילו ביטויי מפתח ייצרו תעבורה גדולה, צפיפות הקלקות וצפייה בדפים רבים ככל שניתן על מנת לשפר את דירוג האתר שלנו.


אחת הדרכים היא להשתמש ב- Google Trends כדי לייעל את ביצועי האתר שלנו אל מול מנוע החיפוש. Google Trends הוא כלי למדידה וניתוח המאפשר למשתמשים להתאים חיפושים למונחים וביטויים רלוונטיים ולנתח מגמות SEO לפי טווחי זמן נבחרים.


מה זה Google Trends?


גוגל טרנדס מנתחת נתונים מחיפושים בגוגל ומאפשרת למשתמשים להשוות את תדירות מונחי החיפוש בהשוואה למילות מפתח דומות אחרות, אזורים גיאוגרפיים שונים או שפות. היא מאפשרת לזהות מגמות חיפוש ולמיין נתונים כמעט בזמן אמת (שבעת הימים האחרונים) או לפי טווח מסוים (משנת 2004 ועד לפני 36 שעות).

הכלי מאפשר למשתמשים לעקוב אחר מגמות בנושאים חברתיים, פוליטיים, בספורט, בבידור או בכל תחום אחר הרלוונטי לתחומי העניין של העסק.

לדוגמא, הנה צילום מסך של מגמות חיפושים בגוגל אחר "רון חולדאי" ה 1 לדצמבר 2020. תוכלו ודאי להבחין בזינוק קרוב לסוף דצמבר 2020 כשהכריז על מועמדותו לכנסת.

צילום מסך של מגמות חיפושים
צילום מסך של מגמות חיפושים

ניתן למיין את הנתונים לפי קטגוריה, סוג, אזור או תקופת זמן. ככל שנשפר את העבודה שלנו באמצעות גוגל טרנדס, נוכל להשתמש בנושאים מגמתיים, חיזוי מגמות ולמצוא שאילתות קשורות כדי לייעל את קידום האתר או הסרטון שלנו.


לדוגמא, שימוש באפשרות לניתוח נפח החיפוש לאורך תקופה יכול לעזור לזהות את עונתיות השיא בענף מסוים ואז נוכל לתכנן העלאת תכנים רלוונטיים המתאימים לשאילתת QDF לאתר שלנו ולייצר תוכן חם באתר.


אלו הנקודות המרכזיות בהן נוכל לשלב את גוגל טרנדס למחקר מילות מפתח:

  • הבנת נפח החיפוש של מילות מפתח

  • זיהוי מגמות עונתיות

  • הימנעות ממילות מפתח פופולריות זמניות בלבד

  • מתן תשומת לב לנושאים רלוונטיים פופולריים

  • שימוש בתחזיות מגמה

  • מציאת שאילתות קשורות לביטוי החיפוש

  • מיטוב אסטרטגית ה SEO המקומית

  • שיפור האסטרטגיה לקידום אתרים בווידאו


הבנת נפח החיפוש של מילות מפתח


נפח חיפוש של מילות מפתח מתייחס למספר הפעמים שגולש חיפש מונח בטווח זמן מסוים.

עבור מקדמי אתרים, נתונים אלו הינם חיוניים מאחר ונפח החיפוש הוא בסופו של דבר הנתון העיקרי שנייצר טראפיק לאתר. מחקר מילות מפתח נכון ייקח את התובנות האלו ויבנה איתן ביטויי זנב ארוך שיגוונו את תכני האתר תחת ביטויי המפתח שיבחרו.

חשוב להזכיר ש- Google Trends מציגה פופולריות יחסית של מילות מפתח. פירוש הדבר שגרף השורה שרואים עבור כל מונח מייצג יחס של מספר הפעמים שחיפשו מילה או ביטוי הקשורים למספר החיפושים הכולל של כל ערך במקום מסוים בזמן נתון.

כדי לקבל את התמונה המלאה של נפח החיפוש לביטוי זה, אני נוהגת להתאים את הנתונים האלה לתובנות שאני מקבלת ב Semrush עבור אותו ביטוי מפתח בדוח Keyword Overview:

Keyword Overview
Keyword Overview

זיהוי מגמות עונתיות


מקדם אתרים מנוסה מבין את הצורך בייצור תוכן חם המתאים למגמות השונות בתחום במהלך השנה ואת הצורך בתכנון והתאמת התוכן למגמות השונות.

תוכלו לקרוא עוד על שאילתת QDF במאמר שפרסמתי "איך כובשים את כל הדף הראשון בגוגל".


גוגל טרנדס תאפשר לנו מעקב אחר מגמות עונתיות כגון חגים למשל, או בחירות שהפכו להיות גם הם סוג של מגמה בישראל 😊.


השתדלו להימנע ממילות מפתח פופולריות זמניות


זכרו שאנו מחפשים מגמות. Google Trends מציגה נתונים חזותיים על מתי וכמה חיפשו מילת מפתח נתונה לעומת התדירות שבה בדרך כלל היא מחופשת בתקופות אחרות בשנה. היכולת לתעדף את המגמות המחזוריות עם התנועה הגבוהה ביותר פירושה פחות תקלות שיווקיות.

חפשו מגמות לאורך תקופה ולא התרחשויות רגעיות - אלו לא יספקו תעבורה לאורך זמן וירידה חדה בטראפיק של האתר – משמעה ירידה באיכות האתר.


עשו שימוש בחיזוי המגמות של גוגל טרנדס


שימוש בחיזויים של Google Trend יכול מאוד לעזור במחקר מילות המפתח. גוגל הוסיפה בשנים האחרונות נתוני חיזוי ונתוני מגמה של מילות מפתח קיימות. אם מילת מפתח הקשורה לעסק צפויה לעלות בנפח החיפוש בחודשים הקרובים לשנה, נצלו את ההזדמנות ועשו שימוש באותה מילת מפתח.


מצאו שאילתות קשורות


לצד הנושאים הקשורים בכל חיפוש ב- Google Trends, תגלו גם שאילתות קשורות. אלה מאפשרות לראות באילו סוגים של מונחי חיפוש אנשים השתמשו בשילוב עם הביטויים שלנו ומאפשרים לנתח חיפוש פופולרי על פי סך כל החיפושים אחר נושא מסוים.

בנוסף להצגת השאילתות הקשורות, google trends נותנת לנו ניתוח נפלא נוסף והוא מדד השאילתות המובילות ובנוסך מדד לא פחות חשוב שאילתות שהן במגמת עליה.

מדד השאילתות המובילות
מדד השאילתות המובילות

מיטוב אסטרטגיית ה- SEO המקומית


נסו להשתמש במפה של גוגל טרנס או במקרה ומדובר באזור קטן יחסית, להוסיף לביטוי המפתח שלכם לוקאליות כדי לקבל תמוה ברורה יותר של מגמות מקומיות. כך תוכלו לשפר את האסטרטגייה השיווקית שלכם בכלל ואת ביטויי המפתח שלכם בפרט.


שיפור אסטרטגיית הקידום על ידי מגמות מסוגים נוספים


לצד ביטויי חיפוש, גוגל טרנדס מאפשרת לנו לזהות מגמות נוספות כמו תמונות, חדשות, קניות וסרטוני יוטיוב. חשבו על דוגמה בה חברה מעוניינת לפרסם סרטון הדרכה כיצד להשתמש באחד מהמוצרים או השירותים שלה, ואנו רוצים לדעת מה אנשים מחפשים סביב נושא הסרטון. אחת מהפעולות שאנו עושים לשיפור דירוג הסרטונים, היא יצירת כותרות ותיאורים שתואמים יותר לשאילתות החיפוש של הגולש בהקשר לסרטון.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

115 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול