אחת הבדיקות המרכזיות בעת ביצוע חקר ביטויי מפתח היא מספר תגי הכותרת של הביטוי (intitle) וזאת מאחר ותגית הכותרת חשובה ביותר לקידום האתר. מבחינת גוגל היא ממוקמת בקוד הפותח כל דף ומבחינת הגולש בחזית קטע הטקסט בדף התוצאות.
זו הסיבה שבנייה נכונה של תגית הכותרת יכולה להוביל די בקלות להגברת שיעורי ההקלקות והגברת התנועה לאתר בא באמצעות תגי כותרות טובים יותר.
בשיעורים שלי, תגי כותרות הם אחד המרכיבים הראשונים שנלמדים בארגז הכלים של הקידום האורגאני. למרבה הצער יש החושבים שזו האסטרטגיה היחידה ומשתמשים רק בהן כאסטרטגיה כללית לקידום האתר .
בכנס ה SMX שנערך בחודש יוני, הסביר סיירוס שפרד, יועץ ה SEO של MOZ מדוע תגיות הכותרות הן מרכיב קריטי ב- SEO וכיצד כאשר הדבר נעשה כראוי, נוכל לקבל ערך מוסף רב עבור קידום האתר שלנו.
מדוע תגי הכותרת חשובים?
תגי כותרות הם כותרת קטע הטקסט הניתנת ללחיצה ב- SERP. הן כתובות על ידי אלמנט HTML המשקף את כותרת דף האינטרנט, תגיות אלה נועדו לעזור למנועי חיפוש להבין את תוכן הדף.
ישנן סיבות מרכזיות לכך שתגי הכותרות באתר חשובים:
הן הדבר הראשון שהגולש רואה בדף התוצאות כשהוא מבצע חיפוש. שפרד אומר:
"גולשים עשויים להתעלם מהתוכן של האתר, הם עשויים לסרוק אותו בזריזות, הם עשויים להתעלם מתיאורי המטא שלכם, מפירורי הלחם של האתר. אבל כולם, כאשר הם מבצעים חיפוש בגוגל, רואים את תג הכותרת שלכם כהמלצה הראשונה ".
תגי כותרות הם גורם דירוג מוביל. בחקר שנעשה בנושא ההתאמה של אותות תג הכותרת לדירוגים במהלך השנים ולמרות האטה בהתאמה, תגי הכותרת עדיין משפיעים על שיעור ההקלקות.
"לא משנה מה תעשו, תג הכותרת יותר מכל אלמנט אחר שמוצג ב- SERP משפיע אם אנשים אם ללחוץ על התוצאה שלכם או לא."
תערובת של מדע ופסיכולוגיה. גם אם תג כותרת לא עוזר בדירוג האתר, הוא עדיין מהווה נקודת מגע קריטית שמפתה אנשים ללחוץ. עם הקריאה הנכונה לפעולה, תגי כותרות יכולים לסקרן מספיק את הגולש ולגרום לו ללחוץ.
קל מאוד לבדוק תגיות כותרות. ניתן את תג הכותרת, לעבור למסוף החיפוש של גוגל, לסרוק מחדש, לסמן מחדש את כתובת האתר ולראות את השינויים בתוצאות החיפוש של גוגל, לפעמים תוך דקות ספורות, כך שתוכלו לבדוק בקלות את מידת ההשפעה של השינוי.
כללי הבסיס של תגי הכותרת
כל מקדם אתרים מתחיל יודע שישנם מספר כללי יסוד כלליים לגבי עבודה עם תגי כותרות. למשל, אנחנו יודעים שאנחנו רוצים רק כותרת אחת בעמוד, שהכותרת צריכה להיות קצרה יחסית בין 50 ל 60 תווים, הכותרת חייבת להיות ייחודית, על מנת למנוע כפילות של כותרות אחרות באתר.
שיקולים חשובים אחרים שנלקחים בחשבון הם שימוש במילות מפתח בצורה מבוקרת וכתיבה משכנעת שעונה על שאילתת המשתמש.
איך לכתוב כותרות אתר משכנעות
שפרד משתמש בכינוי ראשי התיבות NPR כדי להבין את תהליך המחשבה מאחורי כתיבת כותרות משכנעות.
כותרת בולטת (N (Noticeable
כותרת מבטיחה (P (Promising
כותרת רלוונטית (R (Relevant
כתיבת כותרת אתר בולטת
יצירת כותרת שמפתה את הגולש ללחוץ עליה, כזו שמייצר בידול בינה לבין יר התוצאות שרק משתמשות במילות מפתח ללא כל השראה.
כתיבת כותרת אתר מבטיחה
כשכותרת מכילה הבטחה, הגולש מבין למה הוא צריך לצפות כשהוא לוחץ. זה מעבר לשימוש במילת המפתח – זו הבטחה לספק צורך רגשי. מילות תואר עושות בדרך כלל את העבודה.
שפרד מציע שש דרכים להפוך את תגי הכותרת למבטיחים יותר עבור המחפשים:
תגית כותרת שתפתיע את הגולש
תגית כותרת שתרגש את הגולש
תגית כותרת שתרשים את הגולש
תגית כותרת שתחנך את הגולש
תגית כותרת שתרגיע את הגולש
תגית כותרת שתעזור לגולש
"גם אם אתם מוכרים את המוצר הבנאלי ביותר נאמר, בלנדרים. ניתן לנסות להפתיע אנשים, לרגש אותם ולהרשים אותם. הם לא מחפשים סתם בלנדרים. הם רוצים משהו נוסף. תנו להם את זה בכותרת ופתו אותם לייצר הקלקה ".
כתיבת כותרת אתר רלוונטית
רלוונטיות היא שם המשחק בקידום אתרים. היא מפרידה בין חקר מילות מפתח מוצלח לכישלון.
רלוונטיות הכותרת היא מידת ההתאמה שלה לשאילתת החיפוש, קרי פתרון לבעיה שהציג הגולש. התוצאה שיקבל הגולש צריכה להיות הרלוונטית ביותר למה שחיפש, להבטחה שאנו נותנים לו.
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ?
יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?
לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?
שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Comments