top of page

הקשר בין קטעי קוד, תבניות וזמן טעינת האתר

עודכן: 8 באוק׳ 2020

הנה שוב מתחבר לו נושא קידום אתרים לעוד מדריך בסדרת המדריכים לוורדפרס שלי.

כולם יודעים כמה חשוב זמן הטעינה של האתר עבור מנוע החיפוש של גוגל ואחת הבעיות שעולות שוב ושוב היא נפח הזמן של טעינת התבנית שבה עשינו שימוש או שימוש יתר בתוספים.

תבנית וורדפרס קלילה וזריזה

אם אתם עושים שימוש באלמנטור (ואני ממליצה בחום שתעשו בו שימוש), תמצאו שגם לנושא הזה מצאו שם פתרון. אלמנטור יצרו תבנית רזה וזריזה בשם Hello.

זו תבנית שמבוססת כולה על יכולות אלמנטור ולמעשה היא נקייה מרוב המבנים שהתרגלנו אליהם בוורדפרס כמו ווידג'טים לדוגמה או ניהול אינסופי של מראה ופונקציונאליות של התבנית כמו שהלחצן Theme Options הרגיל אותנו.

אז עם הווידג'טים אין לנו שום בעיה, מי שעבד עם אלמנטור יודע שלא ממש זקוקים להם וניתן לייצר אזורים משלנו באמצעות התבניות ועורך האתר (Site builder) שנמצא באלמנטור.

אך מה אם צריך לשנות הגדרות CSS או לשנות הגדרות בסיסיות בתבנית ? - לדוגמה, מחיקת הכותרת מכל דף באתר. לשם כך נצטרך להוסיף קוד לקובץ Functions.php במאפייני העיצוב של תבנית הבת.

לחלופין, ניתן להשתמש בתוסף צד שלישי כדי להוסיף פונקציונליות לתבנית הנושא מבלי שנצטרך להשתמש בתבנית הבת, ומבלי שנצטרך לערוך את קובץ Functions.php, לשם כך נשתמש בקטעי קוד.

מהם קטעי קוד Code Snippets

קטעי קוד הם דרך קלה, נקייה ופשוטה להריץ קטעי קוד PHP באתרכם. זו בעצם דרך מצוינת להרחיב את פונקציונליות האתר מבלי להעמיס עליו, ואם תעשו זאת Code Snippets, תקבלו גם ממשק פשוט ונח וקל מאוד להתמצאות. תוכלו לערוך את קטעי הקוד, להפעיל או להשבית, לקבוע אם הם מסוג פונקציה, CSS או HTML ועוד.

ראשית הורידו את Code Snippets אל המחשב שלכם:

הורידו את Code Snippets אל המחשב שלכם
הורידו את Code Snippets אל המחשב שלכם

לאחר שהורדתם את התוסף, תראו שלתפריט שלכם הצטרף הלחצן Snippets. לחיצה עליו תפתח את ממשק המשתמש של התוסף.


לתפריט שלכם הצטרף הלחצן Snippets.
לתפריט שלכם הצטרף הלחצן Snippets.

זוכרים שרצינו להסיר את שורת הכותרת מתבנית HELLO שלנו ? לשם כך נבחר ב Add New ונכתוב את הקוד הבא:


נבחר ב Add New ונכתוב את הקוד
נבחר ב Add New ונכתוב את הקוד

תוכלו לבחור היכן תרצו שהעדכון ירוץ, מתי, להוסיף הערות והנחיות ולתייג את סוג השינוי שביצעתם. שינוי קטעי קוד ועריכת פונקציות, קבצי עיצוב וכד, הן לעתים הכרח בעבודה שלנו בתבנית וורדפרס בכלל ובתבנית הרזה של Elementor בפרט. אם אינכם אנשי קוד, תוכלו לקבל דוגמאות קוד רבות לשימוש בתבנית HELLO בלינק הבא.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page