האם גוגל משתמשת באלגוריתמים שונים לכל תחום?

עודכן: 9 באפר׳

ג'ון מולר אנליסט בכיר של גוגל עונה על השאלה האם גוגל מיישמת אלגוריתמים שונים בהתאם לנישה מסויימת ומאשר שסוגי תוכן מסוימים מטופלים בצורה שונה.

ג'ון מולר אמר שזה אכן נכון שהאלגוריתם של גוגל מטפל בתכנים שונים בצורה שונה אך אינה מתייחסת לנישות בצורה שונה.


גורמי דירוג ספציפיים לתחום


האם קיימים פקטורים שונים לדירוג בין תחומים ? מחקרים שפורסמו בדקו זאת על סמך האתרים המדורגים בראש דף התוצאות.

באותם מחקרים כלי קידום אתרים מדדו איכויות שונות של אתרים בדירוג מוביל במגוון נישות על מנת לקבוע אם לגורמי דירוג הייתה השפעה שונה על פני הנישות הרבות שהם בחנו.

המחקרים זיהו הבדלים בין פקטורים כמו סוגי התוכן, סוגים שונים של איכויות קישור וגורמים אחרים בין האתרים המדורגים בראש.

המחקרים זיהו דפוסים ברורים שבנישות מסוימות לאתרים המדורגים בראש יש תוכן ארוך יותר או שהם מפרסמים יותר סרטונים. מכאן המסקנה הראשונה הייתה שבנישות הספציפיות האלה גוגל מדרגת אתרים עם יותר תוכן או יותר סרטונים.


עם זאת, קווי הדמיון והדפוסים הללו אינם משקפים את האופן בו גוגל מדרגת את האתרים הללו בתוך הנישות שלהם.

דפוסים אלה הם אקראיים או קיימים מכיוון שצורכי המשתמשים דורשים תוכן ארוך יותר או תכני וידאו בנישה מסוימת זו אך עם זאת המגמות אינן משקפות "גורמי דירוג".


האם גוגל מיישמת אלגוריתמי דירוג שונים ספציפיים לכל נישה ?


ג'ון ענה על השאלה וציין שהנישה של האתר, כפי שהוא הבין אותה, לא השפיעה על אלגוריתם הדירוג שהופעל.

אבל הוא כן אישר שגוגל מתייחסת לתוכן בצורה שונה.


“So, I don’t think we have anything specific with regards to different niches. But obviously different kinds of content is differently kind of like critical to our search results. And if you look at something like our Quality Raters Guidelines, we talk about things like Your Money Your Life sites, where we do kind of… work to have a little bit more critical algorithms involved in the crawling and indexing and ranking.But it’s not the case that you would say like… a bicycle shop has completely different algorithms than… I don’t know… a shoe store for example. They’re essentially both ecommerce type stores.”

תוכן אתר באיכות גבוהה ונמוכה


דן מולר בערך של יצירת תוכן ייחודי ובעל ערך. "ברור שסוגים שונים של תוכן הם קריטיים לתוצאות החיפוש שלנו."

האופן בו חלק מבעלי האתרים מתמקדים בפרסום תוכן מקורי, עם מילים ייחודיות, במאמץ ליצור תוכן ייחודי. כשמולר אומר ייחודי, הוא משתמש במילה הזו במובן של תוכן שמבדל מדפים אחרים שמתפרסמים באינטרנט, מאחר ולגוגל קל יותר להבין אותם, יש להם נתוני מחקר שימושיים, יש מדידות שאתרים אחרים שוכחים לפרסם וכדומה.


“But the thing that you also mentioned in the question is that these are content aggregator sites and they’re built with the same process. And some of them work and some of them don’t work. That to me feels like it’s… kind of like… I don’t know your sites, it feels a bit like low effort affiliate sites, where you’re just taking content feeds and publishing them. And that’s the kind of thing where our algorithms tend not to be invested in to make sure that we can crawl and index all of that content. Because essentially it’s the same content that we’ve already seen elsewhere on them. So from that point of view, if you think that might apply to your site, I would recommend focusing on making fewer sites and making them significantly better. So that it’s not just aggregating content from other sources but actually that you’re providing something unique and valuable in the sense that if we were to not index your website properly then the people on the Internet would really miss a resource that provides them with value. Whereas if it’s really the case that if we didn’t index your website then people would just go to one of the other affiliate aggregator sites, then there is no real reason for us to focus and invest on crawling and indexing your site. So that’s something where, again I don’t know your website, but that’s something that I would look into a little bit more rather than just “oh Google doesn’t like bicyle stores, they like shoe stores instead.”

בתשובה של מולר ניתן לקרוא בין השורות שוב על תקציב הזחילה של גוגל והאופן בו גוגל בוחרת מה לאנדקס ובאיזה עומק לאנדקס אותו. הוא בפירוש אומר "אם זה תוכן שראינו בקומות אחרים, לא נשקיע אמץ באינדוקס שלו".


אסטרטגיית תוכן היא המפתח


כדאי לשקול את התרחיש שג'ון הציג שבו אנשים יחמיצו אתר אם גוגל לא תדרג אותו בתוצאות החיפוש (SERPs).

“…you’re providing something unique and valuable in the sense that if we were to not index your website properly then the people on the Internet would really miss a resource that provides them with value.”

גוגל מחפשת אתרים שאילולא אונדקסו והיו חלק מתוצאות החיפוש של גוגל - הגולש היה מפספס באמת תוכן בעל ערך עבור.


צפו בשיחה עם ג'ון (מקטע 23:49 דקות ).


היי, לא לדאוג.....


תתי לכם מקורות מידע רבים שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם ושל הלקוחות שלכם. עדיין נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן..




17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול