top of page

גוגל על ​​השימוש בטכנולוגיית מחולל תמונות

אחרי שהשיקה כלי חינמי לניתוח תמונות, בפודקאסט האחרון, ליזי ססמן וג'ון מולר מגוגל דנו בשימוש בתמונות שנוצרו על ידי מחולל תמונות (AI) באתרי אינטרנט. ג'ון מולר הדגיש את המגבלות המובנות בטכנולוגיית מחולל תמונות על ידי בינה מלאכותית.


תוכן שנוצר באופן אוטומטי


תוכן טקסט שנוצר באופן אוטומטי אסור לשימוש על ידי גוגל מאחר ומנוע החיפוש מבין שהשימוש בו יהיה לצורך מניפולציה של תוצאות החיפוש.


ההנחיות של גוגל לגבי תוכן שנוצר אוטומטית קובעות:

“In cases where it’s intended to manipulate search rankings and not help users, Google may take actions on such content.”

מולר מגוגל מוסיף וקובע שתוכן טקסט שנוצר על ידי בינה מלאכותית נחשב כספאם:

“For us these would, essentially, still fall into the category of automatically generated content which is something we’ve had in the Webmaster Guidelines since almost the beginning.
My suspicion is maybe the quality of content is a little bit better than the really old school tools, but for us it’s still automatically generated content, and that means for us it’s still against the Webmaster Guidelines. So we would consider that to be spam.
…But for us, if we see that something is automatically generated, then the webspam team can definitely take action on that.”

אך על מנת להתאים את תכני האתר לדרישות של גוגל ישנם אזורים אפורים לא מעטים למרות האיסורים של גוגל על ​​תוכן אוטומטי.


לדוגמה, שימוש בתרגום טקסט אוטומטי ליצירת תוכן מנוגד להנחיות למעט מקרים שבהם מנהל התוכן מאחזר אותו התוכן.

בהנחיה שצוטטה לעיל בנושא תוכן שנוצר אוטומטית, תוכן מתורגם אוטומטי אסור יצאה ההצהרה הבאה:

“Text translated by an automated tool without human review or curation before publishing.”

גוגל גם מאפשרת יצירה אוטומטית של תיאורי מטא, ככל הנראה משום שתיאורי מטא אינם משמשים למטרות דירוג ומשום שגוגל מבינה שישנן מערכות קוד פתוח כמו וורדפרס שמייצרות דפי ארכיון באופן אוטומטי או דפי תגיות והאפשרות היחידה לכתוב תיאור מטא בדפים אלו, היא על ידי מחוללי תוכן כמו שמבצע התוסף של yoast למשל.

“For larger database-driven sites, like product aggregators, hand-written descriptions can be impossible. …programmatic generation of the descriptions can be appropriate and are encouraged.”

תמונות שנוצרות באופן אוטומטי


בהתחשב בכך שתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית עשוי להתאים לדירוג ב-Google Images, אפשר היה לחשוב שגם תמונות שנוצרו על ידי AI אסורות. אך להפתעתנו ככל הנראה, זה לא המקרה.


בפודקאסט שוחחו ססמן ומולר על שימוש בתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית בגוגל ונשמע כאילו שהם די משלימים עם המצב. כך זה נשמע:

“Lizzi Sassman: Hey! So just to kick us off, I know that you’ve been doing a lot with DALL-E in the Craiyon site, and all these kinds of places to get fun images.
And I was wondering what would you say to using DALL-E to generate images for our site, Google Search Central, if we just started piping that in to refresh our images across the whole site– what would you say to that?
John Mueller: That would be an exciting move.”

החלק היחיד שבו מולר מביע הסתייגות משימוש בבינה מלאכותית לתמונות הוא כאשר מתאר משהו שצריך להיות דבר ממשי, כמו צילום מסך.

“I think the tricky part would be if you’re showing screenshots of specific things, and you’re piping that into some machine-art-generated thing, then maybe you don’t necessarily get actual screenshots.
Lizzi Sassman: It could go into an interesting direction. Okay, so it sounds like you’re bought in. Would you do this?
John Mueller: I would try it out. I mean…
Lizzi Sassman: You don’t want to tell me no?
John Mueller: I’m not going to say “no.”I have no idea what it’d look like. Maybe it’ll look really cool. Or maybe for Halloween, we could do that.”

מגבלות של תוכן שנוצר בינה מלאכותית


ההסתייגות היחידה של ג'ון מולר לגבי תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית היא שהטכנולוגיה מבוססת על מערכי נתונים של תמונות ולכן היכולת ליצור תמונה - מוגבלת למה שנמצא בספריית התמונות שבה היא נמצאת.

“I think one of the tricky parts with all of these tools is it builds off a known library of images.
And if there are not enough images reflected there, then whatever you ask is kind of very vague.
So I tried a lot of SEO terms once, and most of the time when it would recognize that this is something like marketing SEO-oriented, it would show me a graph of, like, some bar charts with a line graph drawing up, and it’s like, “This is SEO.”
It’s like, “Well, it’s kind of like… it’s…”
Lizzi Sassman: That’s like your opinion, man.
John Mueller: Yeah. Exactly.”

אז האם שימוש במחולל תמונות הוא תקין ?


ככל הנראה השימוש בתמונות שנוצרו על ידי מחולל תמונות בתוך אתר אינטרנט הוא תקין (כרגע).

למרות שתוכן טקסט שנוצר באופן אוטומטי אסור/מוגבל לדירוג בחיפוש Google, למרבה ההפתעה לא דובר בפודקאסט על איסור או אזהרה דומים לגבי תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית ודירוג ב-Google Images.


האזינו לפודקאסט Search Off the Record



היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?


שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...


פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page