מנוע דירוג החיפוש של YouTube ממיין למעלה מ- 500 שעות של תוכן שמועלה בכל דקה כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתה החיפוש של הגולש. זו כנראה סיבה מספיק טובה להקים בלוג רשמי שכותרתו: Ever wonder how YouTube works?
גוגל מסבירה כיצד חיפוש ב- YouTube עובד בבלוג חדש המוקדש לפעילות הפנימית של פלטפורמת שיתוף הווידאו.
כחלק ממאמץ גדול יותר להסביר כיצד עובד יוטיוב, גוגל פרסמה את הבלוג החדש המציע מבט מעמיק על כל מרכיבי פלטפורמת YouTube.
להלן כמה דגשים מקטעים שונים בבלוג הקשורים לחיפוש וגילוי הסרטון שלכם
מנוע החיפוש של YouTube מתעדף את שלושת האלמנטים העיקריים הללו בעת דירוג תוצאות החיפוש:
רלוונטיות
עיסוק
איכות
רלוונטיות
אלגוריתם הדירוג של YouTube בוחן גורמים רבים בעת קביעת הרלוונטיות.
מבלי להיות ספציפיים מדי (כמו שרק גוגל יודעת), YouTube מצביעה על גורמים כמו הכותרת, התגיות, התיאור ותוכן הסרטון עצמו.
מעורבות
אלגוריתם החיפוש של YouTube משלב אותות של מעורבות מצטברת של המשתמשים, למשל זמן הצפייה של סרטון מסוים לשאילתה חיפוש מסוימת.
באמצעות רמת המעורבות, יוטיוב יכולה להעריך גם את מידת הרלוונטיות.
איכות
כדי לקבוע איכות, YouTube משתמשת בסיגנלים שצריכים להיות מוכרים מאוד למשווקי החיפוש.
"לבסוף, מבחינת האיכות, המערכות שלנו נועדו לזהות סיגנלים שיכולים לעזור לקבוע אילו ערוצים מפגינים מומחיות, סמכותיות ואמינות בנושא נתון."
המודל שנקרא גם EAT (Expertise, authoritativeness, and trustworthiness) אמור להיות די מוכר לעוסקים בתחום השיווק מאחר וסיגנלים אלו חשובים לכלל מנועי החיפוש המרכזיים של גוגל.
התאמה אישית
בנוסף לשלושת הגורמים העיקריים, YouTube מנסה גם לקבוע את הרלוונטיות עבור כל משתמש על ידי התחשבות בהיסטוריית החיפוש והצפייה של המשתמש.
בדומה למה שאנו מכירים מדף התוצאות של רשת התוכן, אין זה נדיר ששאילתת חיפוש תניב תוצאות שונות ממשתמש למשתמש עבור אותה שאילתה.
בדיקת נושאי הסרטון
יוטיוב מציינת כי היא מתעדפת תוכן ממקורות רלוונטיים וסמכותיים כאשר הדבר מתאים לכך.
אם מדובר בקטגוריות של תוכן כמו חדשות, פוליטיקה ומידע רפואי או מדעי - אמינות המקור תהיה המפתח.
באזורים אחרים, כמו מוזיקה או בידור, יוטיוב נוטה יותר לבחון סיגנלים כמו רלוונטיות, מידת התאמה, מגמות או פופולריות.
המלצות יוטיוב
כמו אחותה הגדולה, יוטיוב שמה דגש על ה OAO (Online Audience Optimization) ובודקת את רמת וכמות התגובות לסרטון כמו הרשמות לערוץ, תגובות, משובים, שיתופים, הטמעות וכד.
סיגנלים רבים נוספים נלקחים על ידי יוטיוב בחשבון כמו:
היסטוריית צפייה וחיפוש
ערוצים נרשמו אליו
מקום
זמן ביום
כמה אנשים צפו בסרטון שהושלם
משוב ישיר ממשתמשים באמצעות סקרים אקראיים
ויש גם סיגנלים שליליים כמן משתמשים שמסמנים שהם לא מעוניינים לצפות בסרטון – לחצן שיורה ל- YouTube שלא להמליץ על סרטונים דומים בעתיד.
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ?
יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Comentários