מנועי ה AI של גוגל פותחים מבערים

מנוע החיפוש של גוגל הוא חלק בלתי נפרד מחיינו כבר 22 שנים. בשנים אלו עבר ועובר האלגוריתם של גוגל אלפי שינויים. הטכנולוגיה והקדמה מייצרות צורך בלתי פוסק להתאים את המנוע כל פעם לקדמה עדכונים קטנים לצד שינויי ליבה משמעותיים.

אחת המשימות החשובות של גוגל בשנים האחרונות הייתה הטמעת כל נושא ה AI – הבינה המלאכותית למוצריה כך שתוכל לשפר משמעותית את האופן בו היא מארגנת את המידע העולמי והופכת אותו לנגיש ושימושי באופן כללי.


איך עובד החיפוש של גוגל ?


בלב חיפוש Google עומדת היכולת של מנוע החיפוש להבין את השאילתה של הגולש ולדרג את התוצאות הרלוונטיות לשאילתה זו. גוגל הפכה בשנים האחרונות לאקדמיה ללשון בכל שפה, היא עוסקת במחקר להבנת שפה, ובשנה שעברה הציגה את מנגנון הבנת שפות BERT שעוזר לה לספק תוצאות רלוונטיות יותר בחיפוש Google. כיום אלגוריתם BERT משמש כמעט בכל שאילתה באנגלית, ואני מניחה שבקרוב מאוד נראה שיפור משמעותי גם בעברית.


גוגל מספרת בבלוג שלה על המחקר האחרון שעשו בתחום ה AI וההתקדמות שיצר מחקר זה בתוצאות החיפוש ב SERP שלה.


שיפור יכולות האיות של האלגוריתם


גוגל ממשיכה לשפר את יכולתה להבין מילים עם שגיאות איות ומסיבה טובה - אחת מכל עשר שאילתות מדי יום מאויתות באופן שגוי. גוגל פיתחה אלגוריתם איות חדש המשפר משמעותית את יכולת מנוע החיפוש לפענח שגיאות כתיב. למעשה, גוגל מדווחת כי שינוי יחיד זה גורם לשיפור גדול יותר באיות מאשר בכל השיפורים שלה בחמש השנים האחרונות.

אלגוריתם איות חדש זה עוזר לה להבין את ההקשר של מילים באיות שגוי, ואת זה מתגאים בגוגל עושה האלגוריתם בפחות משלוש אלפיות השנייה.

הבנת ההקשר של מילים באיות שגוי
הבנת ההקשר של מילים באיות שגוי

אינדוקס מקטעי תוכן (passage indexing)


גוגל טיפלה ביכולת של מנוע החיפוש להחזיר חיפושים ספציפיים וממוקדים וכעת המנוע לא רק מוסיף דפי אינטרנט לאינדקס, אלא קטעים בודדים מהדפים. על ידי הבנה טובה יותר של הרלוונטיות של קטעים ספציפיים, ולא רק של העמוד שמכיל אותם, גוגל תאפשר לדפים להיות מדורגים עבור מונחים גם אם רק פסקה או אזור קטע מסוים בתוכן הדף הוא הרלוונטי לחיפוש הגולש, גם אם התוכן המלא פחות. גוגל מצליחה להבין ולאנדקס את המידע הממוקד ביותר שהגולש מחפש. טכנולוגיה זו תשפר 7 אחוז משאלות החיפוש בכל השפות וכיום החלה כבר הפריסה שלה.


הבנה של תתי נושאים (subtopics)


גוגל שדרגה את היכולת שלה להבין תתי נושאים, מה שעוזר לה לספק מגוון גדול יותר של תוכן כאשר גולש מחפש נושא מורחב. גוגל תנסה להבין טוב יותר את שאילתת החיפוש של הגולש ותחזיר תוצאות שנראות למנוע החיפוש כרלוונטיות יותר לכוונת המשתמש, בכך תציג מגוון רחב יותר של תוכן עבורך בדף תוצאות החיפוש.

שני השינויים האלו "יאלצו" אותנו להיות אפילו יותר ממוקדים ורלוונטיים בתכנים שלנו על מנת לקבל יתרון משמעותי במידת ההתאמה בין התוכן לשאילתת החיפוש של הגולש.


בינה מלאכותית בסרטונים


גוגל סיפרה כי באמצעות גישה חדשה המונעת על ידי AI, היא מסוגלת כעת להבין את הסמנטיקה העמוקה של סרטון ולזהות אוטומטית רגעי מפתח. זה יאפשר לה לתייג את הרגעים בסרטון, כך שהגולש יוכל לנווט בהם כמו פרקים בספר. הגולשים יוכלו למצוא את הקטעים שמעניינים אותם בקלות. גוגל החלה לעבוד על הטכנולוגיה הזו ב 2020 והיא מצפה כי 10 אחוז מהחיפושים בגוגל ישתמשו בטכנולוגיה חדשה זו כבר ב 2021.


שימוש ב Big data להבנת התוכן


לפעמים תוצאת החיפוש הטובה ביותר היא נתון. אך לעיתים קרובות נתונים סטטיסטיים קבורים במערכי מידע גדולים ואינם מובנים או נגישים בקלות באופן מקוון. מאז 2018, גוגל עובדת על פרויקט Data Commons, היא החלה אותו בשיתוף מפקד האוכלוסין האמריקני, הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, הבנק העולמי ורבים אחרים שמשתף מאגר מידע פתוח של נתונים סטטיסטיים. כעת גוגל הופכת מידע זה לנגיש יותר ושימושי יותר בכל העולם.

נתונים סטטיסטיים קבורים במערכי מידע גדולים
נתונים סטטיסטיים קבורים במערכי מידע גדולים

ולסיום.... מהיום גם שרים את החיפוש


מחפשים שיר אבל לא ממש זוכרים את המילים ? כעת ניתן רק לזמזם או למלמל את השיר ומכונות ה AI של גוגל ימצאו לכם את השיר הנכון.

נתונים סטטיסטיים קבורים במערכי מידע גדולים
נתונים סטטיסטיים קבורים במערכי מידע גדולים

היי, לא לדאוג.....

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ?

לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול