top of page

האם מומלץ לקנות דומיין ותיק ?


חלק מהפרמטרים שבודק האלגוריתם של גוגל הוא ותק האתר ובין היתר ותק הדומיין. עובדה זו הביאה במרוצת השנים לחיפוש וקנייה של דומיינים ותיקים ואף חיפוש אחר דומיינים נשכחים. חברות למכירת דומיין אף מציעות בתשלום מערכת לתזכור דומיינים שנשכחו. אז בוא נעשה לכם סדר ונסביר כיצד גוגל מטפלת בדומיינים שפג תוקפם ?


דומיינים שפג תוקפם


דומיין שפג תוקפו הוא דומיין שנרשם בעבר ומאחזו שהיא סיבה פג תוקפו והוא חזר למאגר הכללי כדי ונירשם על ידי מישהו אחר.


מה זה Parked domains ?


דומיין חונה (Parked domains) הוא דומיין שרשום אך אינו בשימוש.


כאשר אנשים רבים קונים דומיין שפג תוקפו ממתווך או מבעל דומיין, מה שהם באמת קונים זה דומיין "חונה" שהיה רשום בעבר.


מהי הסמכות של דומיינים שפג תוקפם?


האם נותרה סמכותיות כלשהי מדומיין חונה, כזו שתגרום לגוגל לשפר את מיקום האתר באינדקס ?


ג'ון מולר לא התייחס לסוגיית סמכותיות האתר בתשובתו, הוא הכחיש בעבר בתוקף שגוגל משתמשת בכל סוג של מדד המייצג סמכותיות.


גוגל נשאלה על דומיין של בלוג שלא נעשה בו שימוש ארבע שנים. התוכן שלו נמחק אך הדומיין נשאר.


האם גוגל צריכה ללמוד שוב על הבלוג כאילו הוא חדש או שיש סיכוי טוב יותר שהבלוג יהנה מסמכותיות בנישה שלו מהר מהרגיל בגלל הוותק שלו ?

גוגל ודומיינים שפג תוקפם


ג'ון מולר מאשר שאין יתרון הקשור לדירוג בשימוש בדומיין שפג תוקפו ומסביר מהם השלבים מנקודת המבט של SEO.


מולר:


“So if the content was gone for a couple of years, probably we need to figure out what this site is, kind of essentially starting over fresh. So from that point of view I wouldn’t expect much in terms of kind of bonus because you had content there in the past.I would really assume you’re going to have to build that up again like any other site. Like, if you have a business and you close down for four years and you open up again then it’s going to be rare that customers will remember you and say oh yeah I will go to this business. And it looks completely different. They offer different things. But it used to exist. I think that situation is going to be rare in real life …if you will, as well. So I would assume that you’re essentially starting over, here. This is also one of the reasons why it usually doesn’t make sense to go off and buy expired domains in the hope that you’ll get some kind of a bonus out of using those expired domains.”

האם לקנות דומיינים שפג תוקפם ?


מבחינת גוגל אם התוכן נעלם לכמה שנים, נדרשת בניית סמכותיות אתר מחדש. היא צריכה להבין מחדש על מה האתר מדבר ובמה הוא מומחה ולכן היא לא תיתן שום יתרון בדירוג האתר הזה.


הדבר דומה לעסק שנסגר לארבע שנים ואז נפתח שוב - הסיכוי שהלקוחות יזכרו את העסק או את המוניטין שלו הוא קלוש.

זו גם אחת הסיבות לכך שגוגל ממליצה לא לקנות דומיינים שפג תוקפם אם מה שעומד אחרי הקניה הזו היא תקווה לדירוג גבוה יותר בעקבות רכישה זו.


דומיינים שפג תוקפם ומחזור PageRank


פעם זה עבד אחרת, זה היה ממש תחום מומחיות של עסקים רבים, קנייה או תיווך בדומיינים. לאלו מאיתנו עם ניסיון של עשרים שנה או יותר בקידום אתרים, ההסבר של מולר שלדומיינים שפג תוקפם אין יתרון - אינו מפתיע.

בעבר (כמו הרבה מניפולציות אחרות), ראינו כיצד דומיינים שפג תוקפם אכן עזרו לאתרים לדרג טוב יותר. באמת יכולנו לראות בסרגל הכלים של גוגל כמה PageRank הדומיינים הציעו.


וזה לא היה רק ​​דומיינים שפג תוקפם שהכילו דירוג PageRank. באותה תקופה, קישור לדומיין שבור יכול היה להיות גם מקור ל-PageRank.

מקדמים היו מפעילים סריקה על אתר פופולרי וסוקרים את הקישורים היוצאים שהחזירו הודעת שגיאה 404 Page Not Found. אותם דפי 404 היו קישורים לדפים ואתרים שלא היו קיימים.


המקדמים היו רוכשים את הדומיינים האלה (בדרך כלל שגיאות כתיב) ואז מפנים אותם לאתרים שותפים. תוך שבועות ספורים דירוג הדף היה מתחיל לעבוד ואתרי השותפים היו מדורגים גבוה יותר.

שיטות אלה של רכישת דומיינים באיות שגוי עם הרבה קישורים נכנסים וקניית דומיינים שפג תוקפם היו חלק מפעולה של מיחזור PageRank שעזרה לדרג אתרים ללא צורך בבניית קישורים. למעשה הם היו קיצורי דרך לבניית קישורים.


אלגוריתם גוגל כבר מטפל בדומיינים שפג תוקפם


גוגל כמובן לא אהבה את המניפולציה ובשנת 2003 שינתה את האלגוריתם הקשור לקישורים כדי לאפס את דירוג הדף של דומיינים שפג תוקפם.


ההכרזה של גוגל על עדכון דומיינים שפג תוקפם


ההכרזה על איפוס ה-PageRank עבור דומיינים שפג תוקפם נעשתה על ידי מהנדס גוגל שהשתמש בכינוי GoogleGuy.

רוב הזמן הזהות של GoogleGuy הייתה מאט קאטס.

עם הזמן, מהנדסי ודוברי גוגל אחרים השתמשו בכינוי הזה גם כדי לפרסם הודעות גם בשם גוגל.


בפוסט של WebmasterWorld בשם "חדשות טובות" על דומיינים שפג תוקפם, גוגל פרסמה את זה:

“Hey, the index is going to be coming out real soon, so I wanted to give people some idea of what to expect for this index. Of course it’s bigger and deeper (yay!), but we’ve also put more of a focus on algorithmic improvements for spam issues.
One resulting improvement with this index is better handling of expired domains–the authority for a domain will be reset when a domain expires, even though dangling links to the expired domain are still out on the web. “

גוגל התייחסה לנושא כאל ספאם ואמרה כי תטפל טוב יותר בדומיינים שפג תוקפם - הסמכותיות של הדומיין תאופס כאשר תוקף הדומיין יפוג, למרות שקישורים לדומיין שפג תוקפם עדיין נמצאים ברשת.


גוגל אישרה שדומיין שפג תוקפו עדיין יכול לדרג, אבל לא בגלל קישורים קיימים, מכיוון שהם כבר לא נחשבים.

“…you can get that domain into Google; you just won’t get credit for any pre-existing links. “

גוגל הוסיפה כי הדבר אף יכול להוביל לענישה

“Right now the penalties can remain on a domain. So you’ll want to do your research before you buy a domain.”

שוק הדומיינים שפג תוקפם קרס זמן קצר לאחר מכן ואנשים די הפסיקו לקנות אותם.


התעוררות מחודשת של קניית דומיין שפג תוקפו


ואז, בערך עשר שנים מאוחר יותר, הגיע דור חדש של מקדמי אתרים וגילה מחדש דומיינים שפג תוקפם, מבלי להבין את המשמעויות ואת הפעולות שגוגל נוקטת כדי להבטיח שדומיינים אלו לא יעזרו בדירוג.

לגוגל יש למעלה מ-20 שנות ניסיון בהתמודדות עם מניפולציות על מנוע החיפוש שלהם, כולל טיפול בדומיינים שפג תוקפם.

גוגל מבצעת כבר הרבה שני פעולות מנע על דירוג הדף

  • גוגל מונעת מה-PageRank לזרום מקישורים בסרגל הצד או בכותרת התחתונה.

  • גוגל מגבילה את כמות דירוג הדף הזורם מאתר אחד לאחר, ובודקת הקישור הזה רלוונטי.

  • גוגל עוצרת את זרימת PageRank מאתר אחד לאתר אחר כשר אין הקשר רלוונטי לקישור.

בעולם בו גוגל משתמשת בעיבוד שפה טבעית, ובאלגוריתמים מתקדמים כמו BERT ו-MUM, להבנת תוכן האתר והקישורים, ובהתחשב בעובדה שגוגל הכריזה על איפוס דירוג הדף עבור דומיינים שפג תוקפם ב-2003, ניתן להבין שגוגל חד משמעית לגבי הנושא.


צפו בג'ון מולר מסביר שלדומיינים שפג תוקפם אין יתרון SEO ב-35:31 דקות



היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page