top of page

גוגל לא מספקת פרטים על עדכוני ליבה של האלגוריתם - כי היא לא יכולה

גוגל לא מסוגלת לספק פרטים ספציפיים על עדכוני הליבה של האלגוריתם שלה , מלבד להכריז מתי הם יוצאים לדרך. המצב הזה כנראה עתיד להמשך מאחר וגוגל פשוט לא מסוגלת לפרסם את המידע בפומבי.


הנושא נחשף בפרק האחרון של הפודקאסט Search Off The Record עם ג'ון מולר, מרטין ספליט וגארי איליס מצוות קשרי החיפוש של גוגל.

אילייס מתוסכל במיוחד מהעובדה שהצוות לא יכול לתת מידע נוסף לקהילה כאשר מוכרז עדכון ליבה.

הוא מטיל ספק באיזה ערך יש להכרזה על עדכוני ליבה אם גוגל לא יכולה לספק שום הנחיות מעבר להורות לאנשים לעיין בהנחיות למנהלי האתרים של גוגל.

בהתבסס על הדיון, נשמע שכל הודעה על עדכון ליבה הולכת לחזור על זו שלפניה.

צוות קשרי החיפוש של גוגל מזדהה עם כל מי שמודאג לגבי עדכוני הליבה, ומייחל שהם יוכלו לעזור יותר לאלו שעתידים להיפגע משינוי האלגוריתם העתיד לבוא אבל ידיהם כבולות.


הנה מספר דגשים מהדיון שנערך על עדכוני הליבה.


גוגל יודעת מה יש בעדכון ליבה, אבל היא לא יכולה לדווח לבעלי האתרים

אילייס אומר שהצוות מאחורי עדכוני הליבה יודע מה יש בהם:

“Well, our team generally knows what we are doing when we are doing core updates or what the things in the core updates do, more specifically. And in the vast majority of the cases, the things are just focusing on the guidelines that we’ve been publishing for the past 20 years.
So basically, write good content, right, don’t buy links, whatever, I don’t know. So every single time we do one of these core updates, we are basically saying that… follow our guidelines, and that’s also our advice.”

אלייס מטיל ספק בתועלת בהכרזה על עדכוני ליבה כאשר הצוות אינו יכול לספק פרטים ספציפיים.


“… If we could give more guidance or more information about what’s in an update or how… Or what kind of sites it’s affecting or content it’s affecting, then I would be all for it, but at the moment we cannot.”
“And at the moment, we are just saying that: ‘Hello, there was a core update or incoming core update in two hours.’ And then four weeks later, we are like: ‘Yeah, we are finished with this core update.'”

בקיצור - המידע היחיד שגוגל משחררת לגבי עדכוני הליבה מוגבל למתי הם התחילו להשיק ומתי הם סיימו את ההשקה. כך זה היה תמיד עד עכשיו, וסביר להניח שזה כל מה שגוגל תוכל לומר עליהם בעתיד.


תפיסות שגויות לגבי עדכוני ליבה


בהתחשב בעובדה שיש כל כך מעט מידע זמין על עדכוני הליבה, נוטות להיות הרבה תפיסות שגויות לגביהם.

אחת התפיסות השגויות היא שעדכוני הליבה נועדו להעניש אתרים.


איליס רוצה להבהיר שזה לא המקרה:

“And the thing I wanted to say is that there’s also a misconception about core updates. I think that it’s a punitive thing. It’s basically punishing sites. Which is not the case, but rather, we are optimizing our relevancy algorithms, for example, or quality, or algorithms that assess quality of a site/page/content. And what we are trying to do is give users better results in some sense, right?”

באופן בלתי נמנע, עדכוני הליבה ישפיעו לטובה על אתרים מסוימים, תוך השפעה שלילית על אחרים.

כאשר אתר מושפע לרעה מעדכון ליבה, זה לא בהכרח בגלל שהוא עשה משהו לא בסדר, אומר אילייס:

“So, it might be that those sites that were affected negatively by a core update didn’t actually do anything wrong, but rather, our algorithms changed and that is very hard to explain, and also swallow, I imagine.
Because if you are publishing content and you’ve been publishing content for five years already, and you have a follower base and whatever, and suddenly, you rank lower and some competitors and ranking higher because Google made a change. That’s not easy to accept, I guess.”

אם דירוג אתר נפגע לאחר עדכון ליבה, זה לא אומר שהאתר מפרסם תוכן רע, או שיש משהו באתר שצריך לתקן.


בדרך כלל זה אומר יותר שאתרים אחרים "קיבלו ניקוד טוב יותר" על פרסום תוכן טוב יותר. כמו מאמרים בעלי עומק רב יותר, או מאמרים שרלוונטיים יותר לשאילתה ספציפית או הצבעות אמון טובות יותר.

הטיפ שלי - מה עושים כדי לשרוד שינוי אלגוריתם בצורה הטובה ביותר ?


מעבר לקידום אורגאני קבוע שכולל את כל שלושת סוגי האופטימיזצייה:

  • אופטימיזציית קוד (עם דגש על דפי חווית משתמש)

  • אופטימיזציית מבנה עם דגש על אופן הצפת הכנים באתר

  • אופטימיזציית תוכן עם דגש על מקר ביטויי מפתח נכון

האלגוריתם של גוגל עובד בין היתר על מדד הנקרא TR - Trust Rank, המדד מייצר כל הזמן השוואה בין אופן העמידה של האתר שלכם בפקטורים השונים של האלגוריתם.... לעומת המתחרים המובילים שלכם.

זאת אומרת שילק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית שלכם צריכה להיות חקר מתחרים. מה הם עושים ? מה מקדמים ? אילו תכנים מעלים ? מאיפה מביאים הצבעות אמון וכד.


היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?

שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page